Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meer garage, wel overdekt danzodat ik droog en legaal mag fi

2 plaatsers

Ga naar beneden

Meer garage, wel overdekt danzodat ik droog en legaal mag fi Empty Meer garage, wel overdekt danzodat ik droog en legaal mag fi

Bericht  Gerald za dec 08, 2007 10:59 pm

De Barneveldse Middenstands Vereniging (BMV) is de wanhoop nabij. Als de gemeenteraad nu niet de juiste keuzes maakt en voldoende parkeerplaatsen in het centrum laat realiseren, is de kans verkeken en gaat Barneveld 'op slot', stellen Joan Wurfbain en Huco Kaasschieter namens de BMV.
Meer garage, wel overdekt danzodat ik droog en legaal mag fi Vent
,,We willen iedereen wakker schudden! Het centrum móet bereikbaar blijven. De tijd van gezellig praten is voorbij, wij voelen ons belazerd door de gemeente'', zegt Kaasschieter. Samen met Wurfbain vormt hij al jaren de 'parkeercommissie' van de BMV. Ze verwijten de gemeente gebrek aan toekomstvisie als het om parkeren gaat én het breken van een belofte uit 1998.
,,In die tijd werd het centrumplan voor Barneveld ontwikkeld. Afgesproken is toen dat het aantal parkeerplaatsen minimaal gelijk zou blijven en dat is niet gebeurd'', vertelt Wurfbain. ,,Destijds was nog sprake van de bouw van een garage onder het nieuwe gemeentehuis. De parkeergelden zijn daarvoor omhoog gegaan. De garage kostte negen miljoen gulden, zo'n 4,5 miljoen euro. De garage kwam er niet en dus werd ons een alternatief aangeboden op de plek van veevoederfabriek De Heus. Onder het daar te bouwen appartementencomplex De Bijeberg zou een parkeergarage met twee lagen komen.''
Kaasschieter vult aan: ,,Daar is het nooit van gekomen. Niemand weet waarom. Op het allerlaatste moment is dat vervallen.'' Directeur Jos Meesters van Woning-
stichting Barneveld - ontwikkelaar van De Bijeberg - kan zich die zaak nog wel herinneren: ,,In de onderhandelingen is erover gesproken om meer parkeerruimte te creëren dan nodig was voor de woningen en winkels van De Bijeberg. Er zijn ontwerpen gemaakt, maar op basis van kostenoverwegingen is het niet doorgegaan.''
De BMV tipte de gemeente vervolgens over de locatie aan de Churchillstraat. ,,Er was toen nog geen sprake van de bouw van een theater daar'', licht Kaasschieter toe. ,,Op die plek zijn 150 parkeerplaatsen gecreëerd.''
Wurfbain: ,,Er bestaan tekeningen waarop die 150 plaatsen keurig zijn ingetekend. Daarna ging de kwestie rond de bouw van het theater op die plaats spelen.'' Kaasschieter: ,,Begrijp ons goed, de BMV is absoluut niet tegen de komst van het Schaffelaartheater, maar daar was wel de ons beloofde parkeergelegenheid gepland.''

'Wel of geen garage bij het theater?', is de actuele vraag die voorligt. Volgens wethouder Gerrit Tijmensen zijn 214 parkeerplaatsen bovengronds voldoende. De kosten van een garage - 7,7 miljoen euro - zijn hem te gortig. Een garage is volgens Tijmensen ook ,,niet strikt noodzakelijk''. omdat de directe omgeving (Bijeberg, Gowthorpeplein) volgens hem voldoende plek biedt. Volgens de BMV is de garage wél noodzakelijk.

Bron:De BarneveldseKrant natuurlijk Very Happy
Gerald
Gerald
Admin
Admin

Aantal berichten : 103
Leeftijd : 32
Woonplaats : Barneveld
Registration date : 06-12-07

https://barneveld.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer garage, wel overdekt danzodat ik droog en legaal mag fi Empty Re: Meer garage, wel overdekt danzodat ik droog en legaal mag fi

Bericht  johan za dec 08, 2007 11:04 pm

wat een gezeik over parkeerplaatsen enzo zeg lol!
johan
johan
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 128
Leeftijd : 31
Woonplaats : barneveld
Registration date : 06-12-07

http://www.bmxbarneveld.tk/

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer garage, wel overdekt danzodat ik droog en legaal mag fi Empty Re: Meer garage, wel overdekt danzodat ik droog en legaal mag fi

Bericht  Gerald za dec 08, 2007 11:18 pm

ja ik ben al 2x door de politie uit de plus garage gestuurd, denk dat ik de 3de keer een boete krijg:P
Gerald
Gerald
Admin
Admin

Aantal berichten : 103
Leeftijd : 32
Woonplaats : Barneveld
Registration date : 06-12-07

https://barneveld.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer garage, wel overdekt danzodat ik droog en legaal mag fi Empty Re: Meer garage, wel overdekt danzodat ik droog en legaal mag fi

Bericht  johan za dec 08, 2007 11:23 pm

klote
johan
johan
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 128
Leeftijd : 31
Woonplaats : barneveld
Registration date : 06-12-07

http://www.bmxbarneveld.tk/

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer garage, wel overdekt danzodat ik droog en legaal mag fi Empty Re: Meer garage, wel overdekt danzodat ik droog en legaal mag fi

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum